Rewitalizacja parków, wymiana oświetlenia na energooszczędne, budowa zbiorników retencyjnych, modernizacja infrastruktury ogrodowej i domów działkowca – to tylko część zadań, na jakie można otrzymać dofinansowanie z programów „Mazowsze dla klimatu” i „Mazowsze dla działkowców”.
Mazowsze dla działkowców
Modernizacja infrastruktury ogrodowej, dróg dojazdowych, oświetlenia, kanalizacji ściekowej, instalacji wodociągowej, bram, ogrodzeń i wiat – to tylko część inwestycji, które można zrealizować w ramach programu „Mazowsze dla działkowców”. W zeszłym roku władze regionu pomogły w realizacji 96 inwestycji, na co przeznaczyły blisko 1,6 mln zł.
– Ogródki działkowe pełnią ważną funkcję rekreacyjną dla mieszkańców miast. Tu odpoczywamy i mamy kontakt z przyrodą. Dzięki naszemu programowi wsparcia działkowcy mają szansę zadbać o infrastrukturę ogródków i zrealizować nowe inwestycje – np. zainstalować monitoring, odnowić ogrodzenia, sieć wodociągową czy elektryczną – wymienia marszałek Adam Struzik.
Wnioski mogą składać jednostki samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego, na których terenie znajdują się rodzinne ogródki działkowe. Szczegółowy zakres oraz warunki udzielania pomocy finansowej są określone w regulaminie dostępnym na stronie www.mazovia.pl.
Termin składania wniosków mija 24 marca 2025 r. Można je składać elektronicznie za pomocą profilu zaufanego ePUAP, pocztą oraz osobiście w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie i w delegaturach urzędu.
Mazowsze dla klimatu
Celem programu „Mazowsze dla klimatu” jest zwiększenie ochrony przed skutkami zmian klimatu i zagrożeń naturalnych. Dlatego samorząd dofinansowuje działania związane z adaptacją do zmian klimatu, w szczególności z błękitno-zieloną infrastrukturą, nasadzeniem zieleni i energooszczędnością.
W tym roku władze regionu na projekty ekologiczne w ramach programu „Mazowsze dla klimatu” przeznaczyły 15 mln zł.
Wnioski mogą składać gminy i powiaty z województwa mazowieckiego. Mogą one złożyć jeden wniosek i ubiegać się o maksymalnie 200 tys. zł lub dwa wnioski, pod warunkiem że będą dotyczyć różnych obszarów tematycznych, a łączna kwota wsparcia nie przekroczy 200 tys. zł. Szczegółowy zakres i warunki udzielania pomocy finansowej są określone w regulaminie na stronie www.mazovia.pl.
Termin składania wniosków mija 21 marca 2025 r. Można je składać elektronicznie za pomocą ePUAP, a także mailowo na adres: [email protected].
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz